onsdag den 2. marts 2011

Efter vejledning er status:

Indledning:

Grå vejr - aktiviteter i kælderen - en form for leg hvor "fokusbarn" enten melder fuldstændig fra evt. i et raseri-anfald, eller skiller sig ud fra mængden. (Maria-Louise og jeg snakkede om en leg hvor børnene skal lege løver, men "fokusbarn" istedet giver sig til noget andet - get the picture?).
Vi kan her understrege at "fokusbarn" ellers plejer at være et energisk barn, men pludselig har ændret adfærd, evt. skyldet en problematisk skilsmisse, som pædagogerne ikke har fået information om

eller

"fokusbarn" fortrækker at lege alene, evt. har problemer med at vise glæde, men hvorfor er nøgleordet her?

Personalemøde:

Pædagog tager dette op.
Hvordan er stemingen? Reaktion?
Her kunne vi bruge et sociagram, der kunne vise at "fokusbarn" afviser hvad der plejede at være hans/hendes gode relationer

Efterfølgende konflikt:

Pædagog bliver draget følelsesmæssigt ind i situationen (profession frem for privat) -
Hvad medfører dette?

Kom med nogen idéer.
/Nanna

Ingen kommentarer:

Send en kommentar