torsdag den 28. april 2011

3. uge i praktikken

Tirsdag var jeg så heldig at komme med i undervisningen på en hel anden måde end tidligere. Jeg blev ringet op fra kontoret om jeg ville undervise 2. B i musik, da deres musiklærer var fraværende. Det ville jeg godt, men med 5 min forberedelse blev det ikke helt som jeg ville have gjort det ellers. Jeg udfordrede børnene med en gang stomp, hvor de skulle forsøge at holde rytmen, mens 2 fra klassen skulle holde deres rytme med koste der skulle stemples i gulvet. Det blev også til stopdans og stoleleg, da jeg hurtigt kunne se at interessen var faldende efter mit stomp forsøg med børnene. Tirsdag aften var der indskolingsmøde, som jeg også var deltagende i. Det omhandlede skolens nye model, hvor undervisningstiden bliver modulopbygget, heri vil pædagogerne være mere deltagende.
Onsdag var jeg med til at finde ud af, hvilke børn der rent faktisk havde lyst til at skal med til tennis i næste uge. Jeg blev bedt om fra lederen at give børnene en kollektiv besked og påmindelse om at der er regler om at hvert enkelt barn skal flytte deres magnetbrik med navn på, hen på det område, hvor de rent faktisk er. Ligeledes blev jeg bedt om at minde børnene om at bede om lov til at gå på boldbanen.
Torsdag og fredag var jeg på indkald på skolen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar